Poleasingowe laptopy z gwarancją mają różny czas obowiązywania ochrony, zależy on od sprzedawcy. Sprawdziliśmy to. Według naszej oceny w większości przypadków okres gwarancji wynosi od 90 dni do jednego roku. Najlepszym rozwiązaniem jest uzyskanie gwarancji od producenta (Dell, Apple, Lenovo itp.), a nie od sprzedawcy. Jest to znacznie bezpieczniejsze i zazwyczaj obejmuje dłuższy okres.
Długość okresu gwarancji zależy od wieku urządzenia i sprzedawcy. Modele obecnej generacji sprzedawane na oficjalnych stronach zazwyczaj otrzymują oryginalną gwarancję, podczas gdy starsze mają krótszy okres lub 90-dniową politykę zwrotów.
Zasada numer jeden brzmi: czytaj gwarancję! Jeśli nie jest jasna – zapytaj sprzedawcy.

Okres gwarancji według producenta
Producent | Gwarancja |
---|---|
Apple | 1 rok; 14 dni na zwrot |
Dell Outlet | 1 rok |
Dell Poleasingowy | 100 dni |
Lenovo | 1 rok |
Acer | 1 rok (nowo otwarte opakowanie); inne – 90 dni; |
HP | 1 rok |
Amazon | 90 dni na zwrot |
Best Buy | Mac – 90 dni; pozostałe 12 – 18 miesięcy |
Microsoft | 1 rok |
Newegg | 90 dni; 30 dni |
Producenci oferują bardzo podobny okres gwarancyjny dla poleasingowych laptopów. Jeden rok w przypadku cenionych marek jak: Apple, czy Dell to standard. Według naszej oceny, to dobry czas, żeby przekonać się czy urządzenie pracuje prawidłowo i ewentualnie wychwycić wady lub usterki.
Poleasingowe laptopy z gwarancją: Opcje
Poleasingowe laptopy to świetny sposób na zaoszczędzenie pieniędzy na MacBookach firmy Apple oraz modelach firm HP, Lenovo, Dell, Microsoft i innych producentów. Ale co z gwarancją? Czy wiesz, że używane laptopy są zwykle objęte tylko 90-dniową gwarancją? To co najmniej dziewięć miesięcy mniej niż przy zakupie nowego.
Tak więc, chociaż na zakupie poleasingowe laptopa można zaoszczędzić pieniądze, ważne jest, aby podjąć dodatkowe środki ostrożności w zakresie ochrony gwarancyjnej. Większość producentów i dużych sklepów sprzedaje rozszerzone gwarancje, głównie na nowe laptopy. Są one powszechnie drogie i często ograniczone w jednym lub kilku obszarach, ale mają też inną wadę. Wiele z nich nie obejmuje poleasingowych laptopów. A te, które to robią, są jeszcze droższe.
Nowy lub poleasingowy laptop: co z gwarancją?
Zakup używanego lub poleasingowego laptopa to świetny sposób, aby znacznie oszczędzić na kosztach aktualizacji. Dostępne są ogromne oszczędności, nawet w przypadku niektórych najnowszych modeli. Jednak zagrożeniem jest zaledwie 90 dni gwarancji oferowane jako standard.

Jeśli nowy laptop ulegnie uszkodzeniu w dowolnym momencie w pierwszym roku jego życia, producent jest zobowiązany do zajęcia się nim. Jednak okres ten jest skrócony do zaledwie 12 tygodni dla modeli używanych i odnowionych. Jeśli jeden lub więcej problemów pojawi się po tych 90 dniach, kupujący może znaleźć się w nieprzyjemnej sytuacji. Nasza ocena niespełna trzech miesięcy gwarancji jest negatywna. To dla wielu może być zdecydowanie za krótko, by wychwycić usterki.
Gwarancje sprzedawców laptopów poleasingowych i producentów
Rozszerzone gwarancje producenta i sprzedawcy tradycyjnie oferowały zapewnienie spokoju umysłu, aczkolwiek głównie w przypadku fabrycznie nowych zakupów i przy znacznych kosztach. Oczywiście, sprzedawcy i producenci, którzy sprzedają używane i poleasingowe laptopy mogą zaoferować przedłużenie typowego 90-dniowego okresu gwarancji używanego laptopa za opłatą.
Niestety, sklepy pobierają tak dużo, że neguje to, co konsumenci zaoszczędzić poprzez zakup używanego lub poleasingowego laptopa. Ponadto, nie wszyscy producenci i sprzedawcy mogą, lub będą, oferować rozszerzenie zasięgu na używane i odnowione urządzenia.
Źródło: hardware-corner.net, upsie.com