Gwarancja do poleasingowego laptopa brzmi dla wielu jak obietnice przedwyborcze: musi być w tym jakiś haczyk. Tego rodzaju sprzęt, wcześniej używany przez inne osoby, kojarzymy z czymś, co raczej prędzej niż później przestanie sprawnie działać. Ale czy słusznie? Tworząc podstawy do tego artykułu, sprawdziliśmy, czy laptopy poleasingowe zawsze objęte są gwarancją, czy sklepy oferują ją zawsze i co należy sprawdzić w warunkach gwarancji, zanim ucieszymy się z rocznego okresu ochrony. Ten przewodnik wyjaśni, jaką gwarancję powinien mieć poleasingowy laptop i co oznacza ograniczona gwarancja.

Jaką gwarancję powinien mieć poleasingowy laptop?

Wielu sprzedawców i producentów oferuje gwarancje na poleasingowe laptopy, które zawsze należy potwierdzić przed zakupem. Najbardziej powszechne są 90-dniowe gwarancje, jednak znalezienie pełnej gwarancji – na rok, może pomóc Ci w swobodnym korzystaniu z urządzenia i zabezpieczy w przypadku, gdy coś pójdzie nie tak.

Okresy gwarancji laptopów poleasingowych różnią się w zależności od firmy zajmującej się odnawianiem sprzętu. Spotkasz oczywiście również takie urządzenia, które nie posiadają żadnej gwarancji. Poleasingowe laptopy są zwykle objęte roczną gwarancją i tego właśnie należy szukać. Nawet jeśli odnowiony sprzęt nie są technicznie nowy, jest on sprzedawany w postaci „jak nowy”, ponieważ przeszedł proces odnawiania, który ma za zadania wykrycie wszelkich usterek i wad oraz usunięcie ich, i wymianę elementów na nowe. Podmiot odnawiający lub sklep powinien być gotów stanąć za produktem tak, jakby rzeczywiście był nowy.

Nie zadowalaj się mniej niż trzema do sześciu miesięcy gwarancji i nigdy nie kupuj poleasingowego laptopa bez gwarancji.

Jeśli jednak kupisz laptop z krótszym okresem gwarancyjnym, dokładnie go sprawdź i przetestuj, jak tylko go dostaniesz.

Gwarancja w poleasingowych laptopach Dell

gwarancja laptop poleasingowy

Marka Dell bardzo poważnie podchodzi do sprzedaży poleasingowego sprzętu. Specjalnie dla tego rodzaju produktów stworzono osobny dział DFS, czyli Dell Financial Services. Ma on na celu dostarczanie niezawodnych, trwałych i tanich poleasingowych laptopów i komputerów Dell. Dzięki temu każdy poleasingowy produkt otrzymuje 100-dniową ograniczoną gwarancję.

„Każdy sprzedawany przez nas laptop poleasingowy musi przejść rygorystyczny proces odnawiania przez autoryzowanego partnera zgodnie z monitorowanymi procesami i procedurami firmy Dell.”

dellrefurbished.com

Oznacza to obszerny test funkcjonalny w celu zapewnienia zgodności systemów ze specyfikacjami fabrycznymi oraz dokładne czyszczenie i naprawianie. Laptopy poleasingowe mogą mieć drobne niedoskonałości kosmetyczne, ale nie wpływają one na wydajność systemu.

Co jest objęte tą ograniczoną gwarancją?

Niniejsza ograniczona gwarancja obejmuje wady materiałowe i wykonawcze produktów sprzętowych sprzedawanych przez DFS na zasadzie „część po części”.

Ile trwa ograniczona gwarancja Dell?

Ograniczona gwarancja na laptopy poleasingowe trwa przez 100 dni i rozpoczyna się w dniu zakupu wskazanym na fakturze. Okres gwarancji nie ulega przedłużeniu, jeśli zostanie wymieniony produkt objęty gwarancją lub jakakolwiek część (części). DFS może zmienić dostępność ograniczonej gwarancji, według własnego uznania, ale wszelkie zmiany nie będą działać wstecz.

Jak długo trwa rozszerzona gwarancja?

Rozszerzona ograniczona gwarancja kończy się po upływie 1 roku od daty zakupu zamówienia wskazanej na fakturze. Okres gwarancji nie ulega przedłużeniu, jeśli produkt objęty gwarancją zostanie wymieniony lub jakakolwiek część (części).

Gwarancja w poleasingowych laptopach Apple

gwarancja laptop poleasingowy

Większość nowych laptopów, takich jak MacBooki, jest objęta roczną gwarancją lub ma możliwość wykupienia rozszerzonej gwarancji, takiej jak Apple Care. W przypadku poleasingowych laptopów Apple gwarancja staje się jeszcze ważniejsza, ponieważ istnieje możliwość niepełnej naprawy lub ukrytych problemów, które nie zostały wykryte.

Co zwykle NIE jest objęte gwarancją?

Zwykle gwarancja laptopa poleasingowego nie obejmuje:

  • Oprogramowania, w tym systemu operacyjnego, oprogramowania próbnego (jeśli istnieje) oraz oprogramowanie fabrycznie zainstalowanego (jeśli istnieje)
  • Problemów wynikających z: przyczyn zewnętrznych, takich jak wypadek, nadużycie, niewłaściwe użytkowanie lub problemy z zasilaniem elektrycznym, nieautoryzowanego serwisowania
  • Użytkowania niezgodnego z instrukcją produktu
  • Nieprzestrzegania instrukcji produktu lub zaniechania konserwacji zapobiegawczej
  • Problemów spowodowanych użyciem akcesoriów, części lub komponentów niededykowanych danemu modelowi
  • Produkty z brakującymi lub zmienionymi etykietami serwisowymi lub numerami seryjnymi
  • Produkty uszkodzone w wyniku niewłaściwego użycia, nadużycia, zamieszek, wandalizmu, kradzieży, pożaru, powodzi, wiatru, uderzenia pioruna, mrozu, awarii zasilania, zmniejszenia mocy, awarii telefonu lub działania siły wyższej
  • Elementy zużywalnych, takich jak baterie, kasety z tonerem, żarówki do projektora i inne materiały eksploatacyjne
  • Czysto kosmetycznych zarysowań, wgnieceń lub innych podobnych uszkodzeń

Jak oddać laptop poleasingowy na gwarancję?

Przed wysłaniem laptopa poleasingowego do sprzedawcy (producenta) należy wykonać kopię zapasową danych na dysku twardym (dyskach twardych) i innych urządzeniach pamięci masowej w produkcie (produktach). Usuń wszelkie informacje poufne, zastrzeżone lub osobiste oraz nośniki wymienne, takie jak dyskietki, płyty CD lub karty PC. Żaden ze sprzedawców nie ponosi odpowiedzialności za dane poufne, zastrzeżone lub osobiste informacje użytkownika, utracone lub uszkodzone dane ani za uszkodzone lub utracone nośniki wymienne.

Jak wygląda naprawa laptopa na gwarancji?

Czas realizacji napraw w zakresie gwarancji jest zależna od producenta, sprzedawcy. Zwykle to co najmniej 2 tygodnie. W ramach gwarancji do napraw lub wymian używane są zwykle części odnowione, a nie nowe, wyprodukowane przez różnych producentów. Wszystkie te części i systemy są kontrolowane i testowane pod względem jakości oraz są objęte okresem ograniczonej gwarancji.

Źródła: backmarket.com, reviewed.usatoday.com, dellrefurbished.com, lifewire.com